BIKE FIT RETUL

 

BIKE FIT RETUL - procedūra, kurios metu dviratis pritaikomas unikaliam jūsų kūnui. Tai nėra kūno pritaikymas ar privertimas kūną sėdėti pagal turimo dviračio parametrus. 

Kiekvienas esame unikalus, turime panašias, bet skirtingas pėdos formas, keltį, skirtingus čiurnos pronacijos lygius, kelio sąnario ašies iškrypimus, skirtingus kojų ilgius dėl blauzdikaulio, šlaunikaulio, dubens persisukimo, klubo sąnario išdilimų ir pan. Taip pat turime kintantį lankstumą bei unikalų raumenų darbą. Kiekvienas faktorius turi būti pastebėtas, įvertinta judesio biomechanika ir jeigu reikia, pritaikytos kompensavimo priemonės kūno diskomfortui ar ateities pažeidai eliminuoti. Todėl labai svarbu dviračio kūno vertinimą ir dviračio reguliavimą atlikti kuo anksčiau: neprasidėjus intensyviam sezonui, prieš treniruočių stovyklas, nusipirkus naują dviratį, prieš pradedant ženkliai didinti kilometražą ar intensyvumą. 

Laiku ir gerai atliktas dviračio reguliavimas padės:

  • Išvengti traumų ir ateities pažeidos
  • Kokybiškai ir komfortiškai jaustis ant dviračio
  • Sumažinti šalutinių raumenų nuovargį, todėl mėgausitės dviračiu net ilgiausių kelionių ar ilgųjų triatlonų metu
  • Sumažinti šalutinių raumenų poreikį deguoniui ir maisto medžiagoms, todėl pagrindiniai raumenys dirbs ilgiau, padidės ištvermė
  • Pag RETULerinti aerodinamiką (neperžengiant raumenų tamprumo ir kūno lankstumo ribų)
  • Padidinti galingumą W;

 

KAIP VYKSTA RETUL BIKE FIT ?

Mūsų atliekamas BIKE FIT Kaune skaidomas į 4 dalis:

  1. Pratimų serijos atlikimas. Jūsų traumų, diskomforto, aktyvumo, krūvio, tikslų aptarimas. Pratimų atlikimo metu apžiūrima, matuojama ir vertinama (trukmė ±30-40 min.):

  • Pėdos išilginis pasisukimas
  • Pėdos skliauto aukštis
  • Dubens kaulų plotis
  • Čiurnos pronacija
  • Kelio sąnario torsinis pasisukimas
  • Kelio sąnario ašies padėtis
  • Dubens lygis
  • Stuburo nuokrypis
  • Stuburo linkis
  • Pečių juostos lygis
  • Nugaros lankstumas
  • Raumenų tamprumas atliekant judesius analogiškus dviračio mynimui
  • Čiurnos/pėdos pronacijos lygis apkrovos metu
  • Kelio pronacijos lygis apkrovos metu
  • Stabilizuojančių raumenų (IT band) tonuso lygis
  • Kojų ilgių skirtumų lygis. Identifikuojama skirtumo vieta (blauzdikaulis/šlaunikaulis/struktūrinis)

 

Kiekvienas pratimas ar fiksuojamas parametras yra svarbus tolesniam dviračio reguliavimui, judesio atlikimui iki galimų amplitudžių ar tiesiog efektyviausio mynimo nustatymui. 

 

  1. Jutiklių montavimas (Retul Vantage 3D sistema). Ant bato, čiurnos, kelio, klubo, peties, alkūnės ir riešo klijuojami lipdukai ant kurių sudedami jutikliai (trukmė iki 10 min).

 

  1. Reguliavimas. Pagrindinė dalis (trukmė 1-2,5h). Galimi du būdai:

 

Stacionaraus reguliuojamo dviračio Retul Muve SL naudojimas. Toks būdas naudojamas prieš dviračio pirkimą, kai norima išsirinkti tinkamą dydį (kai pagal rekomenduojamą gamintojo dydžių lentelę jums tinka du dydžiai arba norite pirkti dėvėtą ir nesate įsitikinę dėl jo tinkamumo) arba esamas dviratis turi limituotą reguliavimo galimybę (integruotas balnelio vamzdis, vairas su vairo iškyša yra vientisi, šakės vamzdis nestandartinio diametro ir nėra galimybės uždėti reguliuojamą vairo iškyšą). 

 

Jūsų turimo dviračio naudojimas. Dažniausiai naudojamas būdas. 

 

Abiem atvejais dviratis statomas į stacionarų treniruoklį su galios matuokliu. Dviratininkas mina, o sistema renka duomenis iš jutiklių. Piešiama 3D kelio sąnario kelionė, kūno kampai, milimetrų tikslumu fiksuojamas dubens judėjimas, čiurnos, kelio, klubo sąnarių kampai ir pozicijos agresyvumas. 

Pagal gautus duomenis, sistemos rekomendacijas ir techniko įžvalgas atliekami reguliavimai. Pramynimai ir reguliavimai kartojami kol paeiliui praeinami visi taškai ir juose randama idealiausia ir dviratininkui priimtiniausia pozicija. Čia atsižvelgiama ne tik į sistemos rekomendacijas, tačiau ir visą jūsų kūno informaciją surinktą pirmoje bike-fit dalyje, jeigu reikalinga, pritaikomos papildomos kompensavimo/lyginimo priemonės: tinkamas balnelis, batų vidpadžiai, pleištukai po vidpadžiu pėdos išlyginimui arba tarp plokštelės ir bato - čiurnos pronacijos kompensavimui. Esant skirtingiems kojų ilgiams taip pat pritaikomos atitinkamos priemonės priklausomai kurioje kojos dalyje yra skirtumai.

Galiausiai daromi kontroliniai pramynimai 100-350w amplitudėse, kuriuose įvertinami skirtumai. Jeigu skirtumai skirtinguose galingumuose yra reikšmingi, o dviratininkas pvz. nori efektyviausios pozicijos lenktynėms, dviratis atitinkamai pakoreguojamas, kad dviratininkas geriausiai jaustųsi ties 250-350w. 

 

Pagrindinės dalies metu atkreipiamas dėmesys ir reguliuojami dviračio komponentai:

  • Bato plokštelės pastūmimas pirmyn atgal
  • Bato plokštelės rotacinis pasukimas
  • Qfactor nustatymas
  • Balnelio plotis, forma
  • Balnelio aukštis
  • Balnelio pastūmimas pirmyn atgal (agresyvumas)
  • Balnelio kampas
  • Vairo aukštis
  • Atstumas iki vairo
  • Vairo plotis ir rankenėlių padėtis
  • Vairo alkūnių pagalvėlių (armpads) padėtis ir aerobar vairo kampas, bei plotis (TT ir triatlono dviračiams)

  1. Ataskaita. Dviračio išmatavimas, išsaugojimas duombazėje, ataskaitos paruošimas ir išsiuntimas klientui. 

 

Kai dviratis sureguliuotas, jis išmatuojamas specialiu Retul Zin Tool įrankiu, kurio pagalba duomenys įkeliami į duombazę. Duomenys duombazėje bus naudingi, jeigu norėtumėte susireguliuoti antrą ar atnaujinus dviratį. Tokiu atveju fizinis dviratininko buvimas nebėra reikalingas. Antro/kito dviračio reguliavimas atliekamas per 30 min. ir atitinkamai kainuoja pigiau. 

 

Klientui siunčiamoje .pdf ataskaitoje pateikta:

  • pratimų serijos fiksuota informacija
  • pradinės 3D kūno pozicijos, gautos iš jutiklių informacija
  • galutinės 3D kūno pozicijos, gautos iš jutiklių ties 100180w informacija
  • galutinės 3D kūno pozicijos, gautos iš jutiklių ties 200350w informacija
  • galutiniai dviračio išmatavimai
  • techniko pastebėjimai/rekomendacijos

 

BIKE FIT atliekamas adresu, Vytauto pr. 83, Kaune

Paslaugos kaina- 200 Eur (antras dviratis - 50%)

Kontaktai registracijai ar konsultacijoms:

Justas Volungevičius +370 698 44711

Donatas Šertvytis +370 620 58690

kaunas@velomanija.lt


 

D.U.K

 

          KAIP DAŽNAI REIKIA KARTOTI BIKE-FIT?

Reguliavimą reikia kartoti jeigu per laiką galėjo reikšmingai pakisti jūsų kūno lankstumas, galingumai ar turėjote traumą, kuri galėtų daryti įtaką judesiui.

 

AR MAN REIKIA BIK-FIT? 

Jeigu važiuojate daugiau negu iki parduotuvės ir dviratis jums skirtas pramogai, rekreacijai, laisvalaikiui, bei jaučiate bent kažkokį diskomfortą, tuomet bike-fit jums reikalingas.

Jeigu važiuojate reguliariai, kelionės po 30km ir daugiau, dviratis jums skirtas aktyviam laisvalaikiui ir sportui, tuomet bike-fit jums reikalingas.

Jeigu važiuojate su prisegamais batais, bike-fit jums būtinas. 

 

KADA DARYTIS BIKE-FIT?

Po dviračio įsigijimo.

Planuojant kelti krūvio apimtį ar intensyvumą.

Prieš kelionę. 

Jaučiant diskomfortą. 

 

AR BIKE-FIT GALI PADĖTI PASIRINKTI DVIRATĮ?

Taip. Reguliuojamas stacionarus dviratis gali simuliuoti bet kokio dviračio geometriją ir padėti pasirinkti naują dviratį. Nusipirkus dviratį tereikės papildomos valandos perkeltį jūsų išmatavimus ir paruošti jį važiavimui.

 

KAS ATLIEKA BIKE FIT?

Justas Volungevičius

Buvęs profesionalus plento dviratininkas, rinktinių narys, pasaulio ir europos čempionatų dalyvis plento ir treko varžybose. MTB XC mėgėjų varžybų dalyvis. Triatlono varžybų dalyvis pagal non-draft taisykles.

Pirmasis oficialus bike-fit technikas Lietuvoje.

Patirtis: 

2012-2018m. - Body Geometry Fit

2018- dabar – Retul Fit

Specializacija: TT, triatlono, plento, kalnų, gravel, cx, miesto, fitness dviračiai.

 

Donatas Šertvytis

Buvęs profesionalus plento dviratininkas, rinktinių narys, pasaulio ir europos čempionatų dalyvis plento varžybose. MTB XC mėgėjų varžybų dalyvis. 

Asmeninis dviračių treneris nuo 2018m. (MoreWatts)

Kaunas Cycling komandos vadovas.

Patirtis:

2019-2022m. Shimano Fit

2023- dabar – Retul Fit

 

KAIP PASIRUOŠTI BIKE-FIT?

Reikalingi visi daiktai ir apranga, kuriuos naudotumėte vidaus treniruotei ant dviračio: 

  • dviratis (nereikalinga, jeigu bus naudojamas stacionarus)
  • dviratininko ar kita, geriausia aptempta, sportinė trumpa apranga
  • dviratininko batai (+pedalai jeigu bus naudojamas stacionarus dviratis)
  • rankšluostis prakaitui
  • gertuvė

 

AR YRA GALIMYBĖ NUSIPRAUSTI PO DUŠU?

Taip, turime tualetą, kriauklę ir dušą patalpose. Galite nusiprausti.

 

AR ATLIEKATE VISUS REGULIAVIMUS IR SUMONTUOJATE REIKALINGUS NAUJUS KOMPONENTUS?

 

Jeigu reikalingi papildomi reguliavimai, šarvų/troselių/ žarnelių pervedžiojimai, detalių užsakymas/keitimas, papildomų detalių/pakėlimų TT dviračiams gamyba, dviratį galima palikti iki kol pilnai sukomplektuosime. Taip pat galima palikti profilaktiniam ar kitam servisui. Tokiu atveju dviratis atsiimamas iš Velomanija serviso Laisvės al. 12, Kaunas. 

Serviso įkainiai čia.

 

KUO RETUL-FIT GERIAU UŽ KITAS BIKE-FIT SISTEMAS?

RETUL FIT yra pasaulyje lyderiaujanti bike-fit sistema. 3D ypač tikslių daviklių sistema realiu laiku renka išskirtinai daug duomenų ir juos fiksuoja. Technikui nereikia analizuoti vaizdo ir papildomai skaičiuoti, o tai sutaupo daug techniko laiko, dėmesio ir eliminuoja klaidos galimybę. Retul Vantage sistemos duomenis technikas susistemina ir remiantis sistemos rekomendacijomis, bei pratimų serijoje gauta informacija, atlieka pakeitimus. 

Dirbant su šia sistema ir tiek duomenų vienu metu, 5-6 valandų darbą įmanomą atlikti per 2-3 valandas. Atsižvelgiant į žmogiškajį nuovargį, dirbti su bet kuria kita sistema 5-6 valandas ir tikėtis stabilaus kliento ir techniko dėmesio išlaikymo visą laiką, būtų sunku. Tad darbo metu su Retul atsižvelgiame į daugiau informatyvių duomenų, kurie kitų bike-fit metodikų procedūrose yra praleidžiami tarp eilučių. 

Galutiniame rezultate gaunama kokybiškesnė dviratininko pozicija su minimizuota žmogiškos klaidos galimybe.

 

KOKIE GALIMI ATSISKAITYMO BŪDAI?

  • Pavedimu

  • Grynaisiais

  • Kortele Velomanija parduotuvėje

 

AR YRA AUTOMOBILIO PARKAVIMO VIETA?

Taip, už pastato yra privatus pastato kiemas, kuriame automobilio parkavimas nemokamas. 

Šalia pastato taip pat yra mokamas parkavimas – žalia zona.